Тема: Загальна будова рухомого складу.(вагони пасажирські, вантажні й локомотиви)
Тема уроку: Загальна будова пасажирських вагонів, призначення та основні вузли.
Переглянути відео:
Пасажирські вагони. Особливості будови і технічні пристрої забезпечення комфорту для пасажирів.
Загально техніко-економічні параметри пасажирських вагонів.
На залізницях використовуються пасажирські вагони з локомотивною тягою, які мають конструктивну швидкість до 44 м/с (160 км/год), наступних типів:
вагони відкритого типу (ПВ) з кріслами для сидіння, вони застосовуються для перевезення пасажирів з перебуванням у дорозі не більш як сім годин, переважно у денний час;
не купейні (ПН) із спальними місцями;
купейні (ПК);
вагони з поліпшеними умовами комфорту (СВ).
Вагони спроектовані по габариту 1-ВМ.
Перевезення пасажирів у вагонах (ПН), (ПК) і (СВ) не обмежені часом перебування їх у дорозі.
Сучасні пасажирські вагони побудовані на базі уніфікованого кузова суцільнометалевої конструкції (рисунок 1 ), в яких рама (1), стіни(2) і покрівля(3) так з'єднані між собою, що утворюють тонкостінну оболонку, що добре витримує експлуатаційні навантаження.
Рисунок 1 – Кузов пасажирського вагона в середній зоні
Такі вагони мають принципово однакові по конструкції і експлуатаційним властивостям системи вентиляції, опалення, водозабезпечення освітлення, енергозабезпечення а, також однотипні візки, ударно-тягові пристрої і гальмове обладнання. Загальні для усіх сучасних пасажирських вагонів геометричні параметри слідуючи (усі розміри дано в міліметрах).
Довжина вагона
по осям зчеплення 24537
по кузову зовні 23600
Ширина кузова
по бокам зовні „..,,,. ,.,,,.' - -3106
всередині 2923
Висота вагона від рівня головки
до верха даху 4377
до осі автозчепу - .,,1060
Висота пола у тамбурі від рівня головок рейок 1390
База вагона ...1700
Стеля в пасажирських приміщеннях сучасних вагонів закриває повітря прохід, який проходе у повздовж кузова вагона під дахом і має грати для подачі свіжого повітря у вагон. Для цього над робочим тамбуром розташовані допоміжні грати, фільтри, електричний вагон-вентилятор і калорифер.
Пасажирські вагони (Рисунок 1а) оснащено системами водозабезпечення і опалення, а більш комфортні вагони обладнані кондиціонерами. Опалення більшості вагонів водяне з вогневим, або електричним нагрівачем.
Вікна вагонів, бувають опускні, відкриваючі або глухі шириною приблизно 1000 мм в пасажирських приміщеннях і 800 мм в купе відпочинку провідників в службових приміщеннях. Опускні і відкриваючі вікна відчиняються приблизно на 1/3 частинах висоти.
Рисунок 1а - Загальний вид пасажирського (купейного) вагона:
1 - дефлектор; 2 - кузов з термоізоляцією; 3 - суфле перехідних площадок: 4 - буфера: 5- акумуляторна батарея; 6 - ящики для білизни; 7- компресорний агрегат установки кондиціонування повітря: 8 - конденсаторний агрегат: 9 - приладовий ящик низької напруги: 10 - випрямляч: 11- трансформатор: 12 - підвагонний генератор потужністю 32 кВт: 13 - підвагонний ящик приладів високої напруги: 14 - привод генератора; 15 - візок: 16 - автозчеп; 17 - міжвагонне високовольтне з'єднання
Конструкції, кузовів вагонів виготовляються із вогнестійких матеріалів. Тара сучасних пасажирських вагонів 40 - 60 т.
Прагнення зменшити тару вагонів підвищити стійкість кузова, його надійність і довговічність, естетичний вигляд спонукають вагонобудівників знаходити нові матеріали і відповідні їм конструктивні форми. До таких матеріалів належать алюмінієві сплави, леговані та нержавіючі сталі, різноманітні типи пластмас та ін.
- Записати конспект
- Створити презентацію "Загальна будова пасажирського вагона"
Комментарии
Отправить комментарий