Тема: Загальна будова рухомого складу.(вагони пасажирські, вантажні й локомотиви)


Тема уроку: Загальна будова електровозів, призначення та основні вузли і агрегати. 

Електричні машини ВЛ80

ВЛ80 

Електровоз розрахований для роботи на змінному струмі частотою 50Гц номінальною напругою 25000В. Для захисту силових кіл встановлений головний вимикач типу ВОВ-25-4М.

Як допоміжні електричні машини на електротязі встановлені асинхронні трифазні електродвигуни змінного струму (окрім двигуна, який обертає вал групового перемикача ЕКГ-8). Під допоміжними машинами слід розуміти електродвигуни, які обертають вал компресора, вентилятори охолодження, вали насосу мастила тощо.

Для перетворення однофазного струму, який електровоз отримує з контактної мережі у трифазний і живлення ним допоміжних електричних машин, встановлений фазорозщиплювач марки НБ-455А (на старих модифікаціях НБ-455 з генератором струму керування на одному валу). Фазорозщиплювач отримує живлення від обмотки власних потреб тягового трансформатору.

Фазорозщиплювач на електровозі ВЛ80 діє наступним чином. Ця машина являє собою асинхронний електродвигун і одночасно асинхронний генератор. Фазорозщиплювач (далі ФР) має три обмотки: дві «двигунні» та одну «генераторну».

Двигунні обмотки розташовані у просторі машини таким чином, що вони створюють при живленні їх змінним струмом пульсуюче магнітне поле. Проте пульсуючого магнітного поля для тощо, щоб асинхронна машина почала самостійно обертатися недостатньо. Тому під час пуску генераторну обмотку застосовують для пуску фазорозщиплювача. Її підключають до обмотки власних потреб, при цьому послідовно підключають резистор (або реактивний опір). Генераторна обмотка розташована у просторі машини таким чином, що при отримуванні живлення із зсувом фази (або при послідовно підключеному резисторі магнітний потік буде меншим) на ротор машини діє обертове магнітне поле, потужності якого достатньо, щоб ротор розкрутити до потрібних обертів (таких, щоб була можливість його обертання пульсуючим магнітним потоком) на холостому ході.

Оберти ФР контролює обертове реле типу РО-33. При наборі ротору ФР близько 1450 обертів реле відключає генераторну обмотку від обмотки власних потреб і відключає послідовно їй опір. Надалі ротор ФР обертається тільки під дією пульсуючого магнітного потоку, який створюють дві «двигунні» обмотки.

Першою фазою є відповідно фаза обмотки трансформатору власних потреб, другою фазою є «нуль» обмотки власних потреб (її потенціал розглядається як друга фаза), а третю фазу дає генераторна обмотка, яка виробляє струм від магнітного потоку ротора. Таким чином на електровозі ВЛ80 отримується трифазний струм. Обмотка власних потреб на холостому ході дає приблизно 420В, тому при навантаженні ФР трифазний струм має фазну напругу порядку 380В.

Для живлення кіл керування напругою 50В на старих моделях встановлений генератор постійного струму керування, якір якого обертається від фазорозщиплювача, на наступних моделях встановлений статичний перетворювач ТРПШ, що отримує живлення від обмотки власних потреб і перетворює струм на постійний напругою 50В.

Для захисту допоміжних електричних машин від перевантажень на електровозі застосовані теплові реле ТРТ, які вимкнуть їх контактор.

Для нормальної роботи електровоза у зимній період встановлений підігрів мастила у картері компресора, мастила редуктора головного контролера, спускних кранів а також бачка з водою у санвузлі для локомотивних бригад.

Є можливість роботи електровоза на напрузі нижче 19000В (при пошкодженні тягової підстанції і живлення контактної мережі сусідніми підстанціями).

Загальна інформація

Електровоз має 8 тягових електродвигунів постійного пульсуючого струму марки НБ-418. Послідовно тяговим двигунам встановлений згладжуючий реактор, який зменшує пульсації струму.

Регулювання потужності електровоза відбувається за рахунок перемикання вторинних обмоток тягового трансформатора. Ці перемикання виконує головний контролер (ЕКГ-8Д, ЕКГ-8Ж у залежності від індексу), який керується контролером машиніста.

Головний вал контролера машиніста має такі положення:

  • БВ — швидке відключення струму (нефіксоване)
  • 0 — нульове положення
  • АВ — автоматичне відключення
  • РВ — ручне відключення
  • ФВ — фіксація відключення
  • ФП — фіксація пуску
  • РП — ручний пуск
  • АП — автоматичний пуск (нефіксоване)                                                             Переглянути відео:

класифікується:

• постійного струму;

• змінного струму;

• подвійного живлення,що може працювати як на постійному, так і на
змінному струмі.

В залежності від способу передачі обертального моменту тягового дви­гуна на тягові колісні пари електрорухомий склад поділяється на два види:

• зіндивідуальним приводом (якщо обертальний момент від одного тя­
гового двигуна передається на одну тягову колісну пару);

• з груповим приводом(якщо обертальний момент від одного тягового
двигуна передається двом і більше тяговим колісним парам).

На залізницях України та СНД застосовується індивідуальний привод. Електровози поділяються також на:

• вантажні;

• пасажирські;

• маневрові.

Електровози бувають різних серій. Серія визначається: літерами (напри­клад, «ВЛ» — Володимир Ленін, «ЧС» — Чехословаччина, «ДЕ» — дніпро­петровський електровоз), цифрами, що відповідають номеру певної серії, та індексами — літерами, що визначають модифікацію, модернізацію або певні конструктивні особливості: «к» — з кремнієвими випрямлячами, «т» — з реостатним гальмуванням, «р» — з рекуперативним гальмуванням тощо.

Так, наприклад, модернізовані електровози серії ВЛ82 позначаються ВЛ82", електровози серії ВЛ80: з кремнієвими випрямлячами — ВЛ80к, з реостатним гальмуванням — ВЛ80т, з рекуперативним гальмуванням — ВЛ80р, з асинхронними тяговими двигунами — ВЛ80", з вентильними тяговими двигунами — ВЛ80", зі ступеневим регулюванням напруги — ВЛ80'.

Номери серій електровозів «ВЛ» мають в собі також інформацію про число осей і рід струму. Так для серій електровозів змінного (однофазно­го) струму установлена нумерація чотиривісних від ВЛ40 до ВЛ59, шес-тивісних — від ВЛ60 до ВЛ79, восьмивісних — від ВЛ80 до ВЛ99. Елект­ровози постійного струму нумеруються: шестивісні — від ВЛ19 до ВЛ39, восьмивісні - від ВЛ8 до ВЛ18.

Домашнє завдання:

1. Записати конспект.

2. Створити презентацію "Загальна будова електровозів"

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога