Тема: " Загальна будова рухомого складу. (вагони пасажирські, вантажні й локомотиви"
Тема уроку: " Загальна будова тепловозів. Призначення та основні вузли і агрегати."
Загальні поняття про будову тепловозів, їх класифікація.
Тепловоз належить до автономних локомотивів, які мають своє джерело енергії — дизель.
Тепловоз складається з таких основних частин:
• дизеля, який перетворює хімічну енергію палива в механічну і віддає її тяговому генератору;
• передачі, яка передає енергію від внутрішнього джерела до колісних пар і створює силу тяги тепловоза;
• допоміжного обладнання (паливна система, масляна система, система охолодження);
• електричного обладнання (акумуляторна батарея, електроланцюги освітлення, допоміжні машини і апарати);
• екіпажної частини, яка складається з рами і кузова, візків з ресорами, автозчепного і гальмового обладнання.
За видом роботи тепловози поділяються на: 1)вантажні; 2)пасажирські; 3)маневрові.
За типом передач: 1)з електричною передачею; 2)з гідропередачею; 3)з механічною передачею.
Більшість вантажних тепловозів складається із двох секцій, з'єднаних автозчепами, пневматичними і кабельними магістралями. Кожна секція має кабіну і може працювати як окремий самостійний локомотив.
33. Електричні апарати тепловоза, їх призначення.
До електричних апаратів тепловоза належать:
1)груповий контактор, призначений для підключення резисторів послаблення збудження тягових електродвигунів;
2)контактори, призначені для замикання силових електроланцюгів;
3)реверсор, призначений для зміни струму в обмотці збудження тягових електродвигунів з метою зміни напрямку руху тепловоза;
4)контролер машиніста, який установлюється в кабіні тепловоза, призначений для управління реверсором і дистанційного управління електричною передачею;
5)реле управління, переходу, зворотного струму, заземлення, буксування, тиску масла, тиску повітря тощо;
6)резистори для шунтування обмоток збудження тягових двигунів;
7)акумуляторна батарея, яка необхідна для живлення ланцюгів управління, освітлення, коли не працює дизель, а також тягового генератора або стартера в період пуску дизеля;
8)пульт управління, що розміщений у кабіні машиніста.
Класифікація тягових підстанцій.
Тягові підстанції за родом струму поділяються на підстанції постійного і змінного струму. В місцях стикування дільниць, електрифікованих на різних системах живлення, розміщують підстанції постійно-змінного струму — стикові підстанції.
За способом підключення до лінії ЛЕП тягові підстанції бувають опорні, прохідні (транзитні), відпайні, тупикові.
Тягові підстанції мають складне обладнання, яке відповідає їх класифікації і системі живлення електротяги. Основним з них є розподільчі пристрої РП (російською мовою РУ), які бувають відкритого і закритого типу.
За конструктивним виконанням підстанції бувають стаціонарні і пересувні.
За способом управління підстанції поділяються на:
• з автотелеуправлінням, в яких контроль і регулювання роботи виконуються спеціальною апаратурою з диспетчерського пункту;
• з автоматичним управлінням, які працюють у заданому автоматичному режимі, на підстанції відсутні чергові енергодиспетчери;
• з напівавтоматичним управлінням, в яких частина операцій виконується автоматично, а частина — черговим працівником (оператором).
Візок тепловозу ЧМЭ-3
Рисунок 1 – Візок тепловоза ЧМЭ-3: 1 — труба пісочниці; 2 — кронштейн для кріплення гальмівної важільної передачі; 3 — кронштейн для кріплення гальмівного циліндра; 4 – двигунно-осьовий підшипник; 5 – колісна пара; 6 – гнучкий рукав підводу повітря; 7 – тяговий електродвигун; 8 – шкворнева балка; 9 – накладка; 10 – гальмівний трубопровід; 11 – поперечна балка; 12 – консоль; 13 – балансир; 14 – фартук; 15 – гідравлічний гасник коливань; 16 – циліндрична пружина; 17, 23 – гумовометалеві упори; 18 – повздовжня балка; 19 – палець; 20 – гальмівний циліндр; 21 – роликова букса; 22 – кожух тягового редуктора; 24 – тарілка; 25 – вилка; 26 – болт; 27 – скоба; 28 – пластина; 29 – кронштейн для кріплення пісочної труби; а,г – зовнішня і внутрішня плити; б – шар гуми; в — «наличник»; д – полоса; е – кронштейн
Комментарии
Отправить комментарий