Тема: " Загальна будова рухомого складу. (вагони пасажирські, вантажні й локомотиви"

Тема уроку: " Загальна будова тепловозів. Призначення та основні вузли і агрегати."

 Загальні поняття про будову тепловозів, їх класифікація.

Тепловоз належить до автономних локомотивів, які мають своє дже­рело енергії — дизель.

Тепловоз складається з таких основних частин:

• дизеля, який перетворює хімічну енергію палива в механічну і віддає її тяговому генератору;

• передачі, яка передає енергію від внутрішнього джерела до колісних пар і створює силу тяги тепловоза;

• допоміжного обладнання (паливна система, масля­на система, система охолодження);

• електричного обладнання (акумуляторна батарея, електроланцюги освітлення, допоміжні машини і апарати);

• екіпажної частини, яка складається з рами і кузова, візків з ресорами, автозчепного і гальмового обладнання.

За видом роботи тепловози поділяються на: 1)вантажні; 2)пасажирські; 3)маневрові.

За типом передач: 1)з електричною передачею; 2)з гідропередачею; 3)з механічною передачею.

Більшість вантажних тепловозів складається із двох секцій, з'єднаних автозчепами, пневматичними і кабельними магістралями. Кожна секція має кабіну і може працювати як окремий самостійний локомотив.

33. Електричні апарати тепловоза, їх призначення.

До електричних апаратів тепловоза належать:

1)груповий контактор, призначений для підключення резисторів по­слаблення збудження тягових еле­ктродвигунів;

2)контактори, призначені для зами­кання силових електроланцюгів;

3)реверсор, призначений для зміни струму в обмотці збудження тягових електродвигунів з метою зміни напрямку руху тепловоза;

4)контролер машиніста, який установлюється в кабіні тепло­воза, призначений для управління реверсором і дистанційного управ­ління електричною передачею;

5)реле управління, переходу, зворотного струму, заземлення, буксуван­ня, тиску масла, тиску повітря тощо;

6)резистори для шунтування обмоток збудження тягових двигунів;

7)акумуляторна батарея, яка необхідна для живлення ланцюгів уп­равління, освітлення, коли не працює дизель, а також тягового генера­тора або стартера в період пуску дизеля;

8)пульт управління, що розміщений у кабіні машиніста.

 Класифікація тягових підстанцій.

Тягові підстанції за родом струму поділяються на підстанції постійно­го і змінного струму. В місцях стикування дільниць, електрифікованих на різних системах живлення, розміщують підстанції постійно-змінного струму — стикові підстанції.

За способом підключення до лінії ЛЕП тягові підстанції бувають опорні, прохідні (транзитні), відпайні, тупикові.

Тягові підстанції мають складне обладнання, яке відповідає їх кла­сифікації і системі живлення електротяги. Основним з них є розподільчі пристрої РП (російською мовою РУ), які бувають відкритого і закритого типу.

За конструктивним виконанням підстанції бувають стаціонарні і пе­ресувні.

За способом управління підстанції поділяються на:

• з автотелеуправлінням, в яких контроль і регулювання роботи вико­нуються спеціальною апаратурою з диспетчерського пункту;

• з автоматичним управлінням, які працюють у заданому автоматично­му режимі, на підстанції відсутні чергові енергодиспетчери;

• з напівавтоматичним управлінням, в яких частина операцій вико­нується автоматично, а частина — черговим працівником (операто­ром).

Візок тепловозу ЧМЭ-3


Рисунок 1 – Візок тепловоза ЧМЭ-3: 1 — труба пісочниці; 2 — кронштейн для кріплення гальмівної важільної передачі; 3 — кронштейн для кріплення гальмівного циліндра; 4 – двигунно-осьовий підшипник; 5 – колісна пара; 6 – гнучкий рукав підводу повітря; 7 – тяговий електродвигун; 8 – шкворнева балка; 9 – накладка; 10 – гальмівний трубопровід; 11 – поперечна балка; 12 – консоль; 13 – балансир; 14 – фартук; 15 – гідравлічний гасник коливань; 16 – циліндрична пружина; 17, 23 – гумовометалеві упори; 18 – повздовжня балка; 19 – палець; 20 – гальмівний циліндр; 21 – роликова букса; 22 – кожух тягового редуктора; 24 – тарілка; 25 – вилка; 26 – болт; 27 – скоба; 28 – пластина; 29 – кронштейн для кріплення пісочної труби; а,г – зовнішня і внутрішня плити; б – шар гуми; в — «наличник»; д – полоса; е – кронштейн

Переглянути відео:


Дати відповіді на питання:
1.  Яка довжина тепловоза ЧМЕ3 по осях авто зчіпок (мм) ?
2. Який запас палива тепловоза ЧМЕ3 (л) ?
3. Яка відстань між шворнями візка тепловоза ЧМЕ3 (мм)?
4. Який запас масла в системі дизеля ЧМЕ3 (л)?  
5. Яка відстань між шворнями візка тепловоза ЧМЕ3 (мм)?


Домашнє завдання:

1. Записати конспект.
2. Дати відповіді на запитання.
3. Записати ,згідно малюнку, будову тепловоза.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога