Тема програми "Загальна будова гальмівного обладнання ( локомотиви, вагони)"

Тема уроку "Загальна будова та розміщення гальмівного обладнання на локомотивах"

Завдання 

Переглянути відеоролик 


1. Ознайомитись з навчальним матеріалом та записати в зошит

Класифікація та принцип дії гальм 

Гальма— це комплекс пристроїв у поїзді, призначених для штучного збільшення опору руху поїзда шляхом створення гальмових сил для зменшення його швидкості або зупинки. Енергія рухомого поїзда при гальмуванні перетворюється в теплову і розсіюється в навколишньому середовищі.

Гальмування буває службове і екстрене. Службове гальмування — це гальмування ступенями визначеної величини для плавного зниження швидкості чи зупинки поїзда у заздалегідь передбаченому місці, коли тиск в гальмових приладах забезпечує половину максимальної гальмової сили. Екстрене гальмування застосовується для термінової зупинки поїзда шляхом екстреної розрядки магістралі та реалізації максимальної гальмо­вої сили.

Гальмова путь— це відстань, яку проходить поїзд від початку гальму­вання з моменту переводу ручки крана машиніста в гальмове положення до повної зупинки. Гальмові путі розрізняються залежно від виду гальму­вання (службове, повне службове та екстрене). Чим ефективніші гальма, тим коротша гальмова путь.

Гальмова сила залежить від сили тиску гальмових колодок і коефіці­єнту тертя колодок до ободів коліс. Ця сила не повинна бути більшою си­ли зчіплювання коліс з рейками, інакше колеса не будуть крутитись, а повзти на рейках, внаслідок чого виникають на поверхні кочення коліс повзуни.

Залежно від приводів гальма бувають:

• пневматичні,які управляються і приводяться в дію за допомогою стисненого повітря, — найбільш поширені на залізницях;

• електропневматичні— це пневматичні гальма з електричним приво­дом, вони більш швидкодіючі, ніж пневматичні;

• електричні— гальмову сили створюють тягові електродвигуни, які працюють при гальмуванні в режимі генераторів і цим гальмують рух ведучих колісних пар;

• електромагнітні— гальма, в яких використовуються електромагніти, які діють на рейки і створюють гальмову силу; ця сила не залежить від зчеплення коліс з рейками;

• ручніз гвинтовим механічним приводом; ними обладнуються всі ло­комотиви, моторвагонний і спеціальний самохідний рухомий склад, пасажирські вагони, а також вантажні, які мають гальмові (перехідні) площадки; використовуються для утримання поїзда на підйомі за не­справності автоматичних гальм.

Пневматичні, електропневматичні гальма є автоматичними і забезпе­чують можливість застосування різних режимів гальмування, керованість і плавність гальмування, а також зупинку поїзда після розриву гальмової магістралі чи включення стоп-крана.

Залежно від місця прикладання гальмових сил, гальма бувають:

• колодочні(найбільш поширені), в яких гальмування виконується шляхом притискання гальмових колодок до поверхні кочення колеса;

• дискові(застосовуються рідко), в яких гальмування здійснюється шляхом притискання гальмових накладок до спеціальних дисків, надітих на осі колісних пар.

Класифікація гальм і їх основні властивості на рухомому складі.

Гальмівне обладнання локомотивів.

Все гальмівне обладнання рухомого складу розділяються на слідуючи групи:

1.  Прибори (прилади) живлення стисненим повітрям.

1.     Прилади управління гальмами.

2.     Прилади  гальмування і автономними.

3.     Повітропровід і його арматура.

4.     Прилади забезпечення безпеки руху поїздів.

До приладів живлення на електровозі ВЛ-80 т відноситься:

1.     Компресор КТ6Ел.

2.     Регулятор типу АК – 11Б.

3.     Головні резервуари.

4.     Розвантажувальний клапан КР – 50.

До приладів управління відноситься:

1.     Кран машиніста КМ № 394 або № 395 000 3.

2.     Кран допоміжного гальмування № 254.

3.     Блокіровочний устрій БУ № 367.

4.     Комбінований кран.

5.     Редуктор № 348.

6.     Пневмоелектричний датчик № 418.

7.     Монометри .

До приладів управління реостатним гальмуванням відноситься:

1.     Електроблокувальний клапан КП- 99 або КЕ- 44.

2.     Пневматичні вимикачі управління ПВУ- 2 і ПВУ- 7.

3.     Електропневматичний клапан КП- 53 (вінтіль заміщення).

До приладів гальмування відноситься:

1.     Повітророзподільник ПР № 483.

2.     Гальмівні циліндри.

3.     Запасний резервуар.

4.     Реле тиску № 304.

До повітропроводу і арматури відноситься:

1.     Гальмівна магістраль.

2.     Магістраль живлення (постачальна мережа).

3.     Імпульсна магістраль.

4.     Магістраль гальмівних циліндрів.

5.     Муфти, уголки, трійники, контро гайки.

6.     Кінцеві крани.

7.     Роз’єднувальні крани.

8.     Трьохходові крани.

9.     Зворотні клапана, для пропуску повітря в одному напрямку.

10.           Запобіжні клапана.

11.           Перемикаючий клапан.

12.           Масловіддільник.

13.           Фільтри.

14.           З’єднувальні рукава.

До приборів безпеки відносяться:

         1. Електропневматичний клапан ЕПК- 150 автостоп.

         2. Швидкостемір.

3. Локомотивний світлофор.

4.     Рукоятки пильності.

Принцип дії схеми гальмівного обладнання електровоза ВЛ- 80:

1.     При гальмуванні краном № 254.

2.     При відпуску краном допоміжного гальмування № 254.

3.     При гальмуванні краном машиніста № 394.

4.     При відпуску краном машиніста № 394.

5.     При відпуску ручного крана № 254, після гальмування краном машиніста.

 2. Ознайомитись з презентацією

Згідно малюнку локомотива записати розміщення обладнання 




 3. Записати та вивчити схеми гальмівного устаткування локомотивів за 

посиланням https://docs.google.com/document/d/1Ql1PKRl3EI1V0ctbHMDrahtJUP8RZ6jy/edit?usp=sharing&ouid=102727583952640176837&rtpof=true&sd=true

 СХЕМА ГАЛЬМІВНОГО УСТАТКУВАННЯ ЕЛЕКТРОВОЗА ВЛ80Т, Р (однієї секції)

 

 



         СХЕМА ГАЛЬМІВНОГО УСТАТКУВАННЯ  ЕЛЕКТРОВОЗА ВЛ10 (однієї секції)

 

УНІФІКОВАНА СХЕМА ГАЛЬМІВНОГО УСТАТКУВАННЯ

ЕЛЕКТРОВОЗІВ ВЛ11 І ТЕПЛОВОЗІВ 2ТЭ121,  ЗТЭ10М



 Домашнє завдання 

Записати та вивчити схему гальмівного обладнання 

СХЕМА ГАЛЬМІВНОГО УСТАТКУВАННЯ

ЕЛЕКТРОВОЗА ВЛ 60К

 


 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога